Fisker Buzz Forums banner

Kupiłem martwego Fiskera Karmę

7.1K views 17 replies 6 participants last post by  leusgs  
#1 ·
Cześć. Kupiłem w zeszłym tygodniu od znajomego, który ma go od nowości, nie działającego FK. 35 000 mil. To był przyzwoity samochód, dopóki nie zaparkował go w czasie, gdy niektórzy doświadczali "pracy z domu". Stał ponad 2 lata, aż niedawno spróbował go uruchomić. Akumulator 12V był do niczego. Zmieniliśmy go. Teraz się nie uruchamia. Stoi teraz na moim podnośniku 4-kolumnowym. Zobacz moje wideo ilustrujące, co się dzieje. Co jest nie tak z moim zepsutym Fisker Karma z 2012 roku? - YouTube Jakieś pomysły? Planuję ponownie uruchomić ten samochód i nim jeździć!
 
#2 ·
Cześć Greg,

Moduł VCM musi zostać sflashowany.

Najłatwiejszym i bezbolesnym sposobem jest wyjęcie VCM i wysłanie go wraz z pilotami do Joe z EVolution Autosports.

Obudzą go i odeślą do Ciebie. Nie sądzę, żeby Karma of Calgary nadal pracowała nad Fiskerami - ale możesz do nich zadzwonić, aby sprawdzić, czy wysłaliby do Ciebie technika i laptopa, aby sflashować go lokalnie.

 
#3 ·
Cześć Greg,

VCM musi zostać sflashowany.

Najłatwiejszym i bezbolesnym sposobem jest wyjęcie VCM i wysłanie go wraz z brelokami do kluczy do Joe z EVolution Autosports.

Obudzą go i odeślą do Ciebie. Nie sądzę, żeby Karma of Calgary nadal pracowała nad Fiskerami - ale możesz do nich zadzwonić, aby sprawdzić, czy wysłaliby technika i laptopa do Ciebie, aby sflashować go lokalnie.

Dziękuję, ten samochód spędził trochę czasu u tego dealera. Spróbuję sam rozgryźć ten samochód. Kontaktuję się z Joe... dzięki.
 
#6 ·
Żaden problem,

EVolution to prawdziwy McCoy. Nie ma potrzeby się denerwować.

Jest z Fiskerem od pierwszego dnia. On i Harley Guy są "Legendą" w społeczności Fisker.

To, co robią dla twojego VCM, jest dość skomplikowane. Zostanie ponownie zainstalowany w innym Fiskerze, a następnie zaprogramowany - usunięty i odesłany do ciebie.

Sama myśl, że ktoś kupił Karmę w tym celu, jest naprawdę niesamowita. Trochę jak narzędzie do testowania na stole za 80 000,00 $. Ale prawdziwy dawca 2012 Fisker Karma.

W NHL jest dżentelmen, który również mieszka w Albercie - miał ten sam problem co ty i sam wyciągnął swój VCM, wysłał go do Joe i był z powrotem w ciągu tygodnia.

267-210-3986

jferrante@evolutionautosports.com

Wyszukaj VCM w pobranym podręczniku serwisowym - instrukcje krok po kroku pozwolą na wyjęcie go w mniej niż 30 minut. Wyślij go z dnia na dzień przez Purolator z możliwością śledzenia.

p.s. Twój biały C4 wygląda jak 32 Valve ZO6? Dzika chłosta!
 
#7 ·
Dzięki. Joe już wysłał mi plik PDF dotyczący usuwania VCM. Rozpocznę usuwanie dzisiaj. C4 to '91 ZR1. 32-zaworowy wałek rozrządu w głowicy. 375 KM, nieźle jak na rok 1991. Nadal szybki jak na dzisiejsze standardy 0-60 poniżej 5 sekund i prędkość maksymalna 180 mil na godzinę (której mam nadzieję nigdy nie zobaczyć)
 
#8 · (Edited)
Kupowanie niesprawnego samochodu to zawsze trochę ryzyko, ale podziwiam twoją determinację, by ponownie uruchomić swój Fisker Karma.
Na podstawie udostępnionego przez ciebie filmu wydaje się, że może być kilka potencjalnych problemów. Trudno powiedzieć dokładnie, co jest nie tak, bez przeprowadzenia rozwiązywania problemów i diagnostyki, ale może to być coś tak prostego jak przepalony bezpiecznik lub bardziej złożony problem z akumulatorem lub systemem ładowania.
Jeśli kiedykolwiek będziesz potrzebować usług transportu klasycznych samochodów, koniecznie sprawdź Shipaa. Oferują niezawodne i niedrogie usługi transportu samochodów, które bezpiecznie dostarczą Twój cenny ładunek do miejsca przeznaczenia.
 
#10 ·
Chociaż ta Karma jest teraz obudzona, myślę, że występują problemy związane z akumulatorem HV.

Oto, co się dzieje.

Samochód ładuje się do "100%" ładowarką 120 V, ale gdy tylko zacznę jechać, % spada do zera w ciągu minuty lub mniej, a następnie włącza się silnik spalinowy. Czasami akumulator EV wraca do 100% podczas jazdy, a następnie szybko spada z powrotem do 0% przy każdym przyspieszeniu, a silnik spalinowy ponownie się włącza.

Następnie czasami na wyświetlaczu pojawia się błąd "OUT OF ENERGY", a samochód się nie porusza. Nawet jeśli silnik spalinowy się uruchomi, samochód utknie i się nie poruszy. Pewnego razu byłem wystarczająco blisko domu, aby przeciągnąć długi przedłużacz w dół drogi i podłączyć ładowarkę EV na chwilę, a następnie pozwoliło mi to wjechać nim z powrotem do garażu.

Pomysły, co się dzieje? Czy duży akumulator musi zostać wyjęty? Mam podnośnik 4-kolumnowy i myślę, że dam radę go wyjąć.

Ale co dalej!?
 
#11 ·
Cześć Leusgs,

Skontaktowałbym się z Jimem z Roush Restorations, aby uzyskać najlepszą poradę.


Jeśli wyciągniesz pakiet HV, bądź bardzo ostrożny.

Jest to wysokie napięcie i bardzo niebezpieczne.
 
#12 ·
Dzięki Tigga. Z pewnością będę ostrożny z pakietem HV. Mam nadzieję, że zacznie on po prostu trzymać ładunek po 3 latach postoju. Jeśli nie, to pewnego dnia mogę go odholować do Tucson, ponieważ mam gdzie się zatrzymać w Phoenix. To tylko 3 dni drogi, ale może być to fajna przygoda.
 
#13 ·
No cóż, mój Fisker jest w końcu naprawiony. Przetransportowałem go z Kanady do Arizony, aby szukać pomocy u Jima z Roush Restorations. Jim jest prawdziwym fachowcem. Zostawiłem samochód na kilka dni, a Jim wymienił kilka modułów, styczników i płytę sterującą, a także naprawił kilka innych losowych rzeczy. Samochód ma teraz prawie 50 mil zasięgu na baterii! Jest bezpiecznie z powrotem w domu po prawie 3500 milach na przyczepie. Nie mogę się doczekać, aż będę nim dużo jeździł, gdy tylko pozwoli na to pogoda!
 
#15 ·
Wow, muszę cię szanować za to, że umieściłeś to na platformie i przejechałeś całą drogę przez kraj, żeby to naprawić - dobra robota i mam nadzieję, że nadal będzie ci to służyć.
Zgadzam się, Alberta Kanada, do USA i z powrotem!

@leusgs ten Chevy-GMC dobrze ci służył.

Nawet ciężarówka i przyczepa pasują do samochodu. Potrójnie biały.

Nadal szukam laptopa Fisker Workshop Tester. Wtedy będziemy mieli jeden dla Kanady. Mam teraz 2 DSA WDI. Potrzebuję tylko kogoś, kto skopiuje dysk twardy na swoim Work Shop Tester.

Podpowiedź Podpowiedź Podpowiedź.....

Tigga
 
#16 ·
Myślę, że najpierw trzeba dokonać oceny, sprawdzić, czy jakieś elementy nadają się do odzysku, czy też lepiej je zezłomować. Również profesjonalna inspekcja. Zleć mechanikowi ocenę zakresu uszkodzeń i potencjalnych kosztów naprawy. Jeśli chcesz się go pozbyć, rozważ skorzystanie z usługi odbioru samochodu. Najpierw sprzedaj części nadające się do odzysku. Jeśli to możliwe, sprzedaj części nadające się do odzysku osobno przed zezłomowaniem całego samochodu. Mogą go bezproblemowo odholować. Wystarczy skontaktować się z niezawodną firmą zajmującą się złomowaniem w Twojej okolicy, podać szczegóły dotyczące samochodu, a oni zajmą się resztą. Z najlepszymi życzeniami.
 
#17 · (Edited)
Cześć. Kupiłem w zeszłym tygodniu niedziałającego FK od znajomego, który ma go od nowości. 35 000 mil. To był przyzwoity samochód, dopóki nie zaparkował go w czasie "pracy z domu", której doświadczyli niektórzy ludzie. Stał ponad 2 lata, aż niedawno spróbował go uruchomić. Akumulator 12V był do niczego. Zmieniliśmy go. Teraz się nie uruchamia.

Teraz stoi na moim podnośniku 4-kolumnowym. Sprawdź mój film, który ilustruje, co się dzieje.

Co jest nie tak z moim zepsutym Fisker Karma z 2012 roku? - YouTube

Jakieś pomysły? Planuję ponownie uruchomić ten samochód i nim jeździć!
Oceń stan, sprawdź, czy jakieś elementy nadają się do odzysku lub czy lepiej je zezłomować.
A także: Profesjonalna inspekcja Zleć mechanikowi ocenę zakresu uszkodzeń i potencjalnych kosztów naprawy. Jeśli chcesz się go pozbyć, rozważ skorzystanie z usługi złomowania samochodów. Najpierw sprzedaj części nadające się do odzysku. Jeśli to możliwe, sprzedaj części nadające się do odzysku osobno przed zezłomowaniem całego samochodu. Mogą go odholować bezproblemowo. Wystarczy skontaktować się z niezawodnym serwisem złomowania w Twojej okolicy, podać szczegóły dotyczące Twojego samochodu, a oni zajmą się resztą.