Fisker Buzz Forums banner

Ik heb een dode Fisker Karma gekocht

7.1K views 17 replies 6 participants last post by  leusgs  
#1 ·
Hallo. Ik heb vorige week een niet-lopende FK gekocht van een vriend die hem sinds nieuw heeft. 35.000 mijl. Het was een fatsoenlijke auto totdat hij hem parkeerde tijdens de "thuiswerken"-tijd die sommige mensen ervoeren. Hij stond meer dan 2 jaar stil totdat hij onlangs probeerde hem weer aan de praat te krijgen. De 12V-batterij was kapot. We hebben hem vervangen. Nu start hij niet op. Hij staat nu op mijn 4-koloms lift. Bekijk mijn video waarin wordt geïllustreerd wat er gebeurt. Wat is er mis met mijn kapotte Fisker Karma uit 2012? - YouTube Ideeën? Ik ben van plan deze auto weer aan het rijden te krijgen!

#2 ·
Hallo Greg,

De VCM moet geflasht worden.

De gemakkelijkste en pijnloze manier is om de VCM eruit te halen en deze samen met de sleutelfobs naar Joe van EVolution Autosports te sturen.

Ze zullen hem wakker maken en terugsturen naar jou. Ik denk niet dat Karma of Calgary nog aan Fisker's werkt - maar je zou ze kunnen bellen om te zien of ze een technicus en een laptop naar je toe zouden sturen om het lokaal te flashen.

#3 ·
Hoi Greg,

De VCM moet geflasht worden.

De gemakkelijkste en pijnloze manier is om de VCM eruit te halen en deze samen met de sleutelfobs naar Joe van EVolution Autosports te sturen.

Ze zullen hem wakker maken en terugsturen naar jou. Ik denk niet dat Karma of Calgary nog aan Fiskers werkt - maar je zou ze kunnen bellen om te zien of ze een technicus en een laptop naar je zouden sturen om het lokaal te flashen.

Bedankt, deze auto heeft enige tijd bij die dealer doorgebracht. Ik waag mijn kansen om de auto zelf uit te zoeken. Contact opnemen met Joe... bedankt.

#6 ·
Geen probleem,

EVolution is de echte McCoy. U hoeft niet nerveus te zijn.

Hij is er sinds dag 1 bij Fisker. Hij en Harley Guy zijn een "Legende" in de Fisker-gemeenschap.

Wat ze voor uw VCM doen, is nogal complex. Het wordt opnieuw geĂŻnstalleerd in een andere Fisker en vervolgens geprogrammeerd - verwijderd en teruggestuurd naar u.

Alleen al de gedachte dat iemand daar een Karma voor dit doel heeft gekocht, is werkelijk verbazingwekkend. Soort van als een bench-testing tool van $80.000,00. Maar een echte donor 2012 Fisker Karma.

Er is een heer in de NHL die ook in Alberta woont - hij had hetzelfde probleem als u en haalde zijn VCM er zelf uit, stuurde het naar Joe en was binnen een week weer operationeel.

267-210-3986

jferrante@evolutionautosports.com

Zoek VCM in de gedownloade servicehandleiding - stapsgewijze instructies zullen het er in minder dan 30 minuten uithalen. Stuur het 's nachts via Purolator met tracking.

P.S. uw witte C4 ziet eruit als een 32 Valve ZO6? Wilde zweep!

#7 ·
Bedankt. Joe heeft me de VCM-verwijderings-pdf al gestuurd. Zal vandaag met de verwijdering beginnen. De C4 is een '91 ZR1. 32-kleps bovenliggende nokkenas. 375 pk, niet slecht voor 1991. Nog steeds snel naar de huidige maatstaven 0-60 in minder dan 5 seconden en 180 MPH topsnelheid (die ik hopelijk nooit zal zien)

#8 · (Edited)
Het is altijd een beetje een gok om een ​​niet-rijdende auto te kopen, maar ik bewonder je vastberadenheid om je Fisker Karma weer aan de praat te krijgen.
Op basis van de video die je hebt gedeeld, klinkt het alsof er een paar potentiële problemen kunnen zijn. Het is moeilijk om precies te zeggen wat er mis is zonder wat probleemoplossing en diagnose te doen, maar het kan iets simpels zijn als een doorgebrande zekering of een complexer probleem met de batterij of het laadsysteem.
Als je ooit klassieke autotransportdiensten nodig hebt, bekijk dan zeker Shipaa. Ze bieden betrouwbare en betaalbare autotransportdiensten die je kostbare lading veilig op de bestemming brengen.

#10 ·
Hoewel deze Karma nu wakker is, zijn er naar mijn mening problemen met de HV-batterij.

Hier is wat er gebeurt.

De auto laadt op tot "100%" met een 120v-oplader, maar zodra ik ga rijden, daalt het %-percentage binnen een minuut of zo naar nul, waarna de ICE aanslaat. Soms keert de EV-batterij tijdens het rijden terug naar 100%, om vervolgens snel weer terug te zakken naar 0% bij elke acceleratie, waarna de ICE weer aanslaat.

Dan verschijnt er soms een "OUT OF ENERGY"-foutmelding op het display en beweegt de auto niet. Zelfs als de ICE start, staat de auto vast en beweegt hij niet. Eens was ik dicht genoeg bij huis om een lange verlengkabel over de weg te trekken en de EV-oplader even aan te sluiten, waarna ik hem terug de garage in kon rijden.

Ideeën over wat er aan de hand is? Moet de grote batterij eruit? Ik heb een 4-koloms hefbrug en kan het verwijderen wel aan, denk ik.

Maar wat dan!?

#11 ·
Hallo Leusgs,

Ik zou contact opnemen met Jim van Roush Restorations voor het beste advies.

Wees super voorzichtig als je het HV-pakket eruit haalt.

Het is hoogspanning en super gevaarlijk.

#12 ·
Bedankt Tigga. Ik zal zeker voorzichtig zijn met het HV-pakket. Ik blijf hopen dat het gewoon een lading vast gaat houden na 3 jaar stil te hebben gestaan. Zo niet, dan kan ik het op een dag naar Tucson slepen, want ik heb een plek om te verblijven in Phoenix. Het is maar 3 dagen weg, maar het kan een leuk avontuur worden.

#13 ·
Nou, mijn Fisker is eindelijk gerepareerd. Ik heb hem van Canada naar Arizona getransporteerd om hulp te zoeken bij Jim van Roush Restorations. Jim is de echte deal. Ik liet de auto een paar dagen achter en Jim verving een paar modules, contactoren en een besturingskaart, plus hij repareerde nog een paar andere willekeurige dingen. De auto heeft nu bijna 50 mijl bereik op de batterij! Hij is veilig terug thuis na bijna 3500 mijl op de trailer. Ik kijk ernaar uit om er veel mee te rijden als het weer het toelaat!

#15 ·
Wow, ik moet je respecteren dat je dat op een dieplader hebt gezet en helemaal door het land hebt gereden om het te laten repareren - goed gedaan en ik hoop dat het voor je blijft werken.
Ik ben het ermee eens, Alberta Canada, naar de VS en terug!

@leusgs die Chevy-GMC heeft je goed gediend.

Zelfs de vrachtwagen en de aanhanger passen bij de auto. Drievoudig wit.

Ik ben nog steeds op zoek naar de Fisker Workshop Tester laptop. Dan hebben we er een voor in Canada. Ik heb nu 2 DSA WDI. Ik heb alleen iemand nodig om de harde schijf op hun Work Shop Tester te kopiëren.

Hint Hint Hint.....

Tigga

#16 ·
Ik denk dat we eerst de beoordeling moeten doen, controleren of er onderdelen te redden zijn of dat het beter is om het te slopen. Ook professionele inspectie. Laat een monteur de omvang van de schade en de potentiële reparatiekosten beoordelen. Als u er vanaf wilt, overweeg dan een auto-ophaalservice. Verkoop eerst bruikbare onderdelen. Verkoop indien mogelijk bruikbare onderdelen apart voordat u de hele auto sloopt. Ze kunnen hem probleemloos wegslepen. Neem gewoon contact op met een betrouwbare autosloperij in uw omgeving, geef ze details over de auto en zij zorgen voor de rest. Vriendelijke groeten.

#17 · (Edited)
Hallo. Ik heb vorige week een niet-lopende FK gekocht van een vriend die hem sinds nieuw heeft. 35.000 mijl. Het was een fatsoenlijke auto totdat hij hem parkeerde tijdens de "werk-van-thuis"-tijd die sommige mensen ervoeren. Hij stond meer dan 2 jaar stil totdat hij onlangs probeerde hem weer aan de praat te krijgen. De 12V-batterij was kapot. We hebben hem vervangen. Nu start hij niet op.

Hij staat nu op mijn 4-koloms hefbrug. Bekijk mijn video waarin wordt geĂŻllustreerd wat er gebeurt.

Wat is er mis met mijn kapotte Fisker Karma uit 2012? - YouTube

Iemand ideeën? Ik ben van plan om deze auto weer te laten rijden!
Beoordeel de staat, controleer of er onderdelen te redden zijn of dat het beter is om hem te slopen.
Ook: Professionele inspectie Laat een monteur de omvang van de schade en de potentiële reparatiekosten beoordelen. Als u er vanaf wilt, overweeg dan een autosloperijservice. Verkoop eerst de bruikbare onderdelen. Verkoop indien mogelijk bruikbare onderdelen apart voordat u de hele auto sloopt. Ze kunnen hem probleemloos wegslepen. Neem gewoon contact op met een betrouwbare sloperij in uw omgeving, geef details over uw auto en zij zorgen voor de rest.