Fisker Buzz Forums banner
1 - 12 of 12 Posts

·
Signature Edition #99
12 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Hi there,

Ik vraag me af of de Nederlandse fisker een nederlandse map geinstalleerd heeft, of heel europa? Ik heb een geïmporteerde auto en deze geeft alleen de amerikaanse map weer. Ik gebruik gewoon de TOMTOM. Ik hoor dat de navigatie veel problemen geeft, klopt dat of gebruiken jullie deze veel?

Thanks!

Groet,
Martijn Verbeek

Trotse Fisker eigenaar :D

·
Registered
1,171 Posts
I wonder whether the Dutch Fisker has installed a Dutch folder, or all over Europe? I have an imported car and it gives only the american folder. I just use the TOMTOM. I hear that the navigation gives many problems, is that whether you use it much?
The problems don't come up if you use it too much, it's just not a great system. You'll need to have the European maps loaded into the car, which the dutch importer or service facility should be able to do for you.

·
Premium Member
3,077 Posts
The problems don't come up if you use it too much, it's just not a great system. You'll need to have the European maps loaded into the car, which the dutch importer or service facility should be able to do for you.
Should of replied in Dutch then he would be really impressed .

De problemen niet komen als je het gebruikt te veel, het is gewoon niet een geweldig systeem. Je moet de Europese kaarten in de auto geladen, die de nederlandse importeur of onderhoudsdienst moeten kunnen doen voor u.

·
Registered
199 Posts
Martijn,

I have used the system in Holland, Belgium and Germany without any problems.
It works well and gets me to where I want to go. No traffic jam info though.
Charts have not been updated last two years so on new roads you may need to do a bit of guess work. Sometimes I do get a windows error message that I cannot seem to remove and I then loose the voice support. The system carries on navigating though.
After letting the car go to sleep it works normally.

I am sure distributor Kroymans is capable of installing the European charts. You are going to need their help anyway to keep the car going so you better make an agreement with them on service too.

·
Registered
15 Posts
Nav system

Hi Martijn,
Ik heb wel de Nederlandse en europese kaarten erin ( af kroymans) maar het systeem werkt zeer matig. Het heeft een matige "user interface"
Het is heel langzaam en ik krijg alleen "nightvision " - beetje donker beeld wat niet bijzonder goed af te lezen is. Ik heb er een uurtje naar gekeken en vervolgens een tom tom op het middenconsole geplakt.
Beetje raar gezicht op een auto van 135K, maar ja het moet wel werken..

We hebben er nu sinds april bijna 15000 KM mee gereden en behalve dat de gehele accuset is vervangen onder garantie hebben we verder geen problemen gehad . Niet alles werkt - zoals verlichting van de knoppen in het stuurwiel, de claxon heb ik nog nooit gehoord etc.
Blijft een leuke auto maar ik ben er wel erg voorzichtig mee.
De laatste 3000 km rijden we 1 op 20 .
Zelf heb ik recent een nieuwe RR sport gekocht en ik moet zeggen dat ik daar vaker in zit dan in de Fisker - toch net iets gemakkelijker.

groet jaap
Hi there,

Ik vraag me af of de Nederlandse fisker een nederlandse map geinstalleerd heeft, of heel europa? Ik heb een geïmporteerde auto en deze geeft alleen de amerikaanse map weer. Ik gebruik gewoon de TOMTOM. Ik hoor dat de navigatie veel problemen geeft, klopt dat of gebruiken jullie deze veel?

Thanks!

Groet,
Martijn Verbeek

Trotse Fisker eigenaar :D

·
Signature Edition #99
12 Posts
Discussion Starter · #12 ·
yes I would like to get my hands on the dutch maps

I have the European maps if your unable to get them locally
@ HarleyGuy,

If there is anyway I could get my hands on those maps yes please. Every time I ask something from Krooymans it seems to costs at least 10k.

I guess I have to get it serviced at some point but I would like to delay it alap.

I like ur comment re: the 250k ... u managed to get some dutch humor in the message.

1 - 12 of 12 Posts